lunes, 30 de junio de 2014

Boucles du Vallespir 2014

( perdonad los lectores habituales pero esta entrada la haré en catalan y luego ya la haré traducida, disculpad las molestias ).
Aquest any hem fet un esforç molt gran per acudir al Boucles du Vallespir, en principi teniem que ser dos equips, el habitual, format per la Dolo i l'Anna amb el Autobianchi A112 Abarth i en Jordi Trassierras i jo amb el Renault 4 L furgoneta del club ACO.

El meu cunyat, argentí i mecànic de carreres, té un Fiat Uno Turbo ie, preciós e impecable i el seu somni era poder participar algun dia en un rally de regularitat amb aquest cotxe......jo li vaig en dir que, si aconseguia un copilot, demanariem al organitzador si podia venir.

Al final, conformats els equips, Ari-Andy, Dolo-Anna, i Jordi-Sam, agafada parcela al camping i un bungalow, perque també va venir la meva cunyada amb el futur de la casa, l'Arnau.Demanat a en Jacques Cedo si podriem venir amb els tres cotxes, va dir que si ( moltissimes gracies Jacques! el dia que poguem venir amb el Honda S800, no dubtis que ho farem! ), doncs au..........el divendres tarda carreguem tots els trastos, i cap a Amelie les Bains.

Calibrem el mateix vespre tant en Jordi i jo amb la furgo, que no hi vam estar gaire, nomes varem fer una passada al tram de cal.libració i vam intuir que desfassavem uns 200 metres, mes o menys, respecte al calibratge del organitzador ( la Renault 4 L no porta parcial de contaquilometres ) i cap a sopar.........la Dolo va trigar mes, va fer dues passades. Ben sopat, la Dolo prepara les taules pels dos equips, tot esperant als argentins que venien mes tard......reunits tots, mentre sopavem, jo anava explicant a l'Andy com anava un roadbook i un rally de regularitat........sense que li sortís fum del cap i sense poder practicar.

Sortint de verificar
Donat que ben sopat no era cosa de despertar el camping amb el fiat, anant a cal.librar, ho varem deixar per dissabte al matí. Així, dissabte al matí, tot anant a buscar café, van cal.librar el Fiat Uno Turbo.La primera gerra d'aigua freda va ser que l'Anna, la copi de la Dolo, no podia venir......tenia el fill molt malalt, ingressat a l'hospital i li era impossible de venir.........bueno, li vaig posar morro i m'en vaig al bungalow del davant on teniem l'equip dels 127, en Toni Sansa, el Kike, els Vidal i Saladrigues, en Manel Soriano i senyora. Els exposo la situació, tot pensant viam si alguna de les senyores s'atreveix a fer de copi......en Manel, em diu que li comenta a la filla d'en Toni Vidal, la Neus, entusiasta seguidora dels 127, viam si li ve de gust, de fet, la va xinxar, picar una miqueta, tot fent conya, i la Neus, va dir que si! Habemus equip!!!!!!Gracies Neus!
Desprès ja varem anar a verificar, i mentre uns posaven enganxines, jo anava repartint material, cronos, llums, etc.......al final, per la Renault 4 L, només queda un crono de Ninco, d'aquells que vam donar en aquell llunyà Tour Auto del Slot Terrassa per allà el 2003 o 2004.

La Dolo i jo li fem un curs molt intensiu a la Neus, sobre roadbooks, taules, cronos, etc.........i au, a tram!La primera secció del dissabte va anar força bé per la Dolo i la Neus ( la Dolo li té el ritme al A112 i només ha de tenir referencies de tant en tant per mantenir-lo i el A112 es tant agraït de portar en regularitat! ), no gaire malament per nosaltres, que només teniem les diferents vinyetes del roadbook per saber com anavem i per fer-li agafar el ritme, vaig anar fent regularitat a la fita, es a dir, a cada fita quilomètrica li cantava un km de la taula i en Jordi va anar agafant el ritme.....i al segon tram, portavem els argentins davant i veiem que de sobte, els atrapem i van moooooolt lents........que passa, que passa??? doncs passa que un error a la taula els va fer anar desde la meitat del segon tram fins al final, a 25km/h de mitja.......al reagrupament veiem el error, repassem la resta de taules, totes ok, els tornem a fer un altre minicurs de com fer-ho mes bé, i apali, cap als trams.........els altres dos trams, anem fent bé......la Dolo i la Neus afinant moltíssim i això que la Neus, mai deixa de saludar a tots els fotografs dels rallye!
Concentració,mans i tenir molt per la mà la 4L, un crack en Jordi!
Als enllaços atrapant els argentins!


Preciós tram amb fantastiques vistes caient el sol, on vam veure en Marius i la Tina, i el incansable Agus fent fotos arreu! Gracies Agus!!!!!!!!!
Foto de George-louis Billard, els argentins en la seva salsa!

Foto de l'Agus de Cochecero, genials fotos com sempre!
Embassament de Vinca
Van arribar, els argentins ens van fer patir al no arribar al primer reagrupament a temps!
La Dolo i la Neus apunt per sortir a tram.
 


Brutal el paisatge i l'hora de pas pel tram, llàstima que la foto no quedés prou bé!
 

Naltres al nostre aire, a no perdre'ns, i l'Ari i l'Andy millorant....al següent reagrupament, per sopar, veiem els resultats dels tres primers trams......dos equips contents, i els argentins amb els ànims per terra! Nois, no defalliu!vam estar molt per ells, i vam animar-los de cara el tram nocturn.
Foto de George-louis Billard, moltes gracies, una foto fantastica!

El tram nocturn! La debacle! Fins al creuament famós......tots anavem fent.......ara, en una vinyeta que girava a l'esquerre, tots buscavem el creuament a l'esquerre, i era a la dreta.......a més, el senyal de la mare de Déu de nosequivaperdrel'espardenya  no la veies en el sentit de la carretera......si amb referencies de metres, pots dubtar i tornar enrere.....sense cap referencia de metres, i no sabent si vas adelantat o atrassat, encara es mes complicat........per tant, tots tres equips vam anar d'excursió, nosaltres a mes, a poc de passar-nos el creuament, trobem un BMW de l'organització i es posar a baixar darrera nostre lo cual encara ens va confondre mes........quan arribant al poble, vam veure que no era el que deia el roadbook, mitja volta i amunt, i parant a cada encreuament fins a trobar el correcte...........i tots vam palmar lo increible! Ara hi va haver molta gent que va palmar en aquest tram, i mentre que nosaltres només varem passar tres cotxes, veient que no recuperavem, i lo trencadissim del tram, vam optar per no trencar res, baixar el ritme i anar fent....mentre veiem frenades i rectes a tuttipleni......un, fins davant d'un arbre! esfereïdor!
Diumenge començavem plovent
 Així acabava el dissabte.......penso que amb la vinyeta mes ben dibuixada, o feta amb dos dibuixos, no s'hagués perdut tanta gent i tot i que aquell tram, fer aquelles mitges era una mica heavy, no s'hagués vist la gran quantitat de bogeries que van quedar marcades per les cunetes i l'asfalt......
I lo del BMW de l'organització pel tram, això es bastant inacceptable......si vol veure on ens perdem, correcte, es pari en una cuneta on no el veiem, es posi dalt el marge i a veure com passem, però no confonguem mes a la gent! L'any passat també amb el  MGB pels trams entre els participants.....renoi, son les coses que fan plantejar si val la pena gastar-se 1000€  entre inscripcions, etc......per portar 3 cotxes en un cap de setmana, perque desprès passin coses d'aquestes.......i compte, no hi ha mes a queixar-se, però son petits detalls que fan decidir entre anar fins al Vallespir o quedar-se vora casa on també feien una prova de regularitat.
I seguia plovent, en certs moments amb molta intensitat

Diumenge només eren 4 trams.....comencem amb plujeta fina.....la carretera agafa i anem fent.......l'Ari i l'Andy, davant nostre també van fent bé...el segon tram també,excepte l'Ari i l'Andy que es perden......per sort, "els pelotudos" com carinyosament els anomenavem, es van retrobar a temps, i desprès de posar benzina, cap al reagrupament...on tot seguit venía el tram: Le Diabolique.........no era dificil, excepte per un creuament on tenies que fer interpretacions i jo em vaig liar, tot i que en Jordi hi volia girar........resultat, d'excursió altre cop! Bueno, vam acabar tard, però vam acabar el tram, i on la Dolo també es va passar el trencant, però va tornar a lloc abans que nosaltres,mentre els argentins li treien rendiment al Turbo del Fiat i anaven adelantadissims! Així, plovent, a estones mes a estones menys, feiem l'últim tram, on, en Jordi començava disfrutant de valent, i jo passava una mica de fer-lo frenar........total, tampoc millorat gaires posicions.......fins a cert creuament, on vam parar per posar-nos a l'hora.......els colegues de darrera nostre, un molt estovat Renault super5 GT-Turbo, veient que estavem parats, i donat que a cada tram ens atrapaven, decidien parar i quan passavem nosaltres, ells eren regant les plantes!Quan acabem el tram, atrapem al Fiat i baixem junts fins a Amelie, tot veient la destresa del Ari amb el fre de mà en els revolts mes complicats! Ah, aqui la Dolo i la Neus es van perdre i van palmar una miqueta....
L'últim tram a fondo de pujada amb la "renoleta"!
 

Mans!!!!!!!!!!!!

Al final, la Dolo i la Neus amb el Autobianchi A112 Abarth, van quedar setenes de la categoria A sense aparells i 34enes de la general, lo qual es genial tenint en compte el debut inesperat de la Neus, que va fer un rally excepcional!
Els tres equips, la Neus i la Dolo, en Jordi i en Sam i l'Ari i l'Andy.
Aquest es el meu equipament! Gran crono i mira que té anys!Ni odometre, ni parcial, ni res.......temps i referencies.....
 

Nosaltres, en Jordi i jo, vam fer 11ens de la categoria A sense aparells, amb la Renault 4 Furgoneta i 43ens de la general, lo cual, amb un crono de ninco, esta molt bé!

I el duet argentí, varen finalitzar 16ens de la categoria A sense aparells, i 53ens de la general amb el Fiat Uno Turbo, amb moltissimes ganes de repetir i evidentment, millorar!

Opinió personal: El rally s'em va fer curt........altres anys es feia llarg, i al temps, dur.........aquest any varem començar tard, varem parar mes sovint i estona, i va acabar aviat a la nit.....i el diumenge va ser com l'edició de l'any anterior........de diumenge cap problema, al contrari, agrair amb la que estava caient, la feina de l'organització a peu de tram.La gracia d'aquesta prova es que sigui llarga, ja que sinò, no es gaire diferent al format de la resta de proves del CCR, amb la diferencia de la major despesa en quedar-se a dormir.Això si, els trams em van semblar genials, a excepció del 6, que sobretot desde la meitat fins al final, de nit amb la de forats i terra que hi havia, no era el mes adecuat per fer de nit.....naltres amb el Renault 4 L vam patir pels forats, no em vull imaginar d'altres cotxes mes antics i amb suspensió mes dura.......penso que trams trencats es millor fer-los de dia i en tot cas, si hi ha queixes en alguns trams nocturns com l'any passat al pas per certa població,  potser estaria bé en posar algú de l'organització al pas per algunes petites poblacions i al que es passi donant gas, exclós.........total, gent de l'organització n'hi ha.......cert BMW! i això si, si us plau,deixeu de fer passar vehicles de l'organització pels trams........al final pensarem malament i que es fa expressament!

Vaig a fer rutes moteres per aprendre'm la zona com la meva mà, i que l'any que ve no tingui dubte a cap creuament.Ah si, el mes important de tot, en Pol, el fill de l'Anna, ja ha sortit de l'hospital i es recupera favorablement!!!!!

Gracies a George-louis Billard i l'Agus de Cochecero per permetre utilitzar les seves fotos per ilustrar la crónica, moltes gracies, per les fotos, per ser al tram i triar els magnifics llocs, i sobretot, per permetre'ns l'ús!!

Salutacions

Sam

No hay comentarios: